پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4563
-
الف
+

فیلم آبیار در صدر برترین های «منتقدان سینمای انقلاب»

«شبی که ماه کامل شد»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «سرخپوست» به عنوان آثار برتر مجمع منتقدان سینمای انقلاب معرفی شدند.

«شبی که ماه کامل شد»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «سرخپوست» به عنوان آثار برتر مجمع منتقدان سینمای انقلاب معرفی شدند.

به گزارش آی فیلم به نقل از خبرگزاری مهر، مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب، طبق رسم چند سال اخیر با برگزاری یک نظرسنجی از میان منتقدان و روزنامه‌نگاران فرهنگی دست به انتخاب آثار برتر جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر زده است.

در متن اطلاعیه مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب آمده است: جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر از حیث تعداد آثار قابل دفاع و مهم یکی از بهترین جشنواره‌های چند سال اخیر بود. فیلم‌هایی که همگی توسط فیلمسازان جوانی ساخته شده بود که جشنواره سی و هفت تبدیل به مرحله تثبیت آن‌ها به‌عنوان فیلمسازان اصلی سینمای ایران شد. فیلمسازانی مانند نرگس آبیار، محمدحسین مهدویان، سعید روستایی، نیما جاویدی که حالا دیگر نه فیلمسازانی جوان و خوش‌آتیه، بلکه بعد از گذار سینمای ایران از نسل قدیم، چهره‌های اصلی سینمای ایران به حساب می‌آیند و با تولیدات خود توانسته‌اند مرزهای تکنیکی و ساختاری سینمای ایران را گسترش دهند.

در نظرسنجی امسال مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب، از میان نزدیک ۴۰ منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی، فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، «ماجرای نیمروز: ردخون» ساخته محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی و «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی به ترتیب به‌عنوان سه اثر برتر جشنواره سی و هفتم فجر انتخاب شدند. در این نظرسنجی همچنین فیلم «۲۳ نفر» ساخته‌ مهدی جعفری در رتبه چهارم و «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در رتبه پنجم قرار گرفتند.

س ح/ط ه

نظر شما
ارسال نظر